Discul de ambreiaj este elementul de legatura central al ambreiajului. Impreuna cu discul de presiune al ambreiajului acesta asigura cuplarea si decuplarea motorului de lantul cinematic de antrenare. Caracteristica fiecarui disc de ambreiaj LuK este suspensia garniturii de frictiune, optimizata pentru fiecare caz in parte, care faciliteaza o crestere continua a momentului la pornire si o caracteristica ergonomica a fortei de pedala. Pentru reducerea oscilatiilor torsionale generate în motor prin procesele de ardere, discul de ambreiaj trebuie sa preia si functia de amortizare. Aceasta reduce zgomotele si uzura transmisiei.
Discul de ambreiaj cu amortizor de torsiune este solutia cea mai economica si cu gabaritul cel mai redus la rezolvarea problemelor de vibratii în lantul cinematic de antrenare. Centrarea pe con dezvoltata de LuK compenseaza dezalinierea axelor dintre motor si transmisie si garanteaza chiar si in mersul liber o functionare exacta a amortizorului.
Discul de ambreiaj fara amortizor de torsiune se foloseste la volantul cu masa dubla, cel mai eficient sistem de amortizare pe care LuK il ofera in prezent. Datorita tolerantelor de fabricatie la motor si transmisie, in special la arborii de intrare in transmisie fara lagar pilot, apare un dezaliniament intre arborele cotit si transmisie. La utilizarea discurilor rigide de ambreiaj pentru ZMS, aceasta nealiniere poate duce în cazuri critice la zgomote de mers in gol si la uzura crescuta a profilului.
Discul de ambreiaj de compensare a nealinierii permite deplasarea radiala a butucului la relantiu si la sarcina redusa si ofera astfel solutia problemei; se evita forte radiale de dezaliniere Astfel se asigura functionarea ZMS la mersul in gol chiar si la abateri de aliniere.
Pentru cazuri de utilizare deosebit de critice in ceea ce priveste zgomotul, solutia adecvata este adesea combinatia ZMS cu discul de ambreiaj cu amortizor de torsiune este.